سلامی به گرمی افتاب :

امروز اخر هفته همچون هفته های گذشته نوبت نوشتن سفرنامه ام رسیده است . برای یاد اوری ان دوستان عزیزی که هم اکنون به جمع دوستانه ما پیوستند . لازم به یاداوری است این سفرنامه مدت 6 ماه است که فعالیت خودش را در پرشین بلاگ اغاز کرده است و تابحال که بیش از 3000 خواننده داشته است طبق نظر خواهی برای دوستانی که فصد مسافرت برون مرزی را داشته اند

بقیه در ادامه مطلب...

. مثمر ثمر بوده است زیرا نحوه یک مسافرت بی دغدقه و ارام را برایتان به رشته تحریر در اورده است . سفرنامه را از اسیای میانه و اروپای شرق پایان ان را در اسیای جنوب شرقی خلاصه کرده ام . که این پست ها یک نقشه راهنما برای دوستانی است که فصد مسافرت به ارمنستان - گرجستان - ترکیه - رومانی- بلقارستان - مالزی - سنگاپور- تایلند - عربستان - سوریه - عراق- لبنان - هندوستان - چین - ژاپن رادارند . که هر هفته دنباله سفر را توضیح می دهم . خوب قسمت پنجم سفر رومانی . و قسمت اول سفر به کستانزا مامایا را از هم اکنون شروع می کنم . در هفته گذشته داستان ما در بخارست به پایان رسید . هم اکنون بار سفر را بسته و از بخارست پایتخت رومانی رو به سوی ایستگاه قطار جهت ادامه سفر به یک شهر زیبای ساحلی ادامه می دهیم . به ایستگاه فطار با تاکسی می رویم . مبلغ 2000 تومان وجه رایج رومانی که لئو است می پردازیم . و با مبلغ 4000 تومان وجه رایج لئو بلیط قطار تهیه می کنیم . البته من مبلغ را برابری با وجه رایج مملکت ایران براورد می کنم . در اصل باید دلار برده شود و دلار در هر کشوری چنج به پول رایج ان کشور شود پس اشتباهی صورت نگیرد . خوب سوار قطار می شویم . قطار تندرویی است . مسافران از هر کشوری داخل قطار هستند . قطار شروع به حرکت می کند . صوت قطار نواخته می شود . مسافرین همه با یک نظم مشخصی داخل کوپه ها نشستند . قطار با سرعت زیادی شروع به حرکت می کند . در داخل کوپه شما. هیچ گونه فرقی برای رییس قطار ندارد .که کنار شما دختران جوانی نشسته اند . در کوپه شما ازاد هستید در صورت تمایل شخصی که کنار شما نشسته است و دختر خانم جوانی است ارتباط بر قرار کنید . ارتباط لمسی هیچگونه اشکالی ندارد . حتی در میان کوپه مقابل افرادی که در داخل کوپه با شما نشسته اند . این مسئله حل شده است . اشامیدنی ها همه رقم موجود است در صورت تمایل می توانید بیاشامید . و خوش باشید . سرعت زمان را هیچ متوجه نمی شوید زیرا به شما خوش می گذرد . و داخل قطار یک نواخت نیست . در صورتی که جوانان با نشاطی هستید می توانید از ترکیه وسایل ارایشی به قیمت ارزان بخرید ودر رومانی به دختر خانم ها هدیه دهید . خیلی از وسایل ارایشی استقبال می کنند و خوشحال می شوند . و جلو چشمشان را می گیرد . پس از دادن یک رژ لب میتوانید ارتباط صمیمانه داشته باشید . بسیار مهربانند و دوست داشتنی . فاصله از بخارست تا شهر ساحلی کستانزا مامایا حدود 6 ساعت است . و با تنوع . مناظر زیبا . و سر سبزی دارد . و قابل دیدن است . خوب پس از گذشت 6 ساعت قطار در ایستگاه شهر زیبای کستانزا توقف می کند . شما ارام پیاده می شوید . هم اکنون بهتر است جایی برای استراحت پیدا کنید . اگر زمان رسیدن شما در این شهر غروب افتاب است سریع یک هتل برای اجاره انتخاب کنید . و اگر زمان رسیدن شما قبل از ظهر است می توانید برای اسکان از اپارتمان استفاده کنید زیرا به مراتب ارزان است . در این جزیره زیبا به خاطر ارزان بودنش در مخارج توریستی از اقصی نقاط دنیا برای گذراندن اوقات فراقتشان در این مملکت می ایند . از اروپای غرب نظیر المان - انگلستان - بلژیک- و دیگر جاها خیلی زیاد . خوب بپردازیم به دنباله داستان . قطار ما در ساعت 6 بعداظهر رسید . از ایستگاه خارج شدیم و با تاکسی به نزدیک ساحل امدیم . در پارکی نشستیم . و به دنبال آپارتمان گشتیم . چند نفری الاف از کولی ها در پارک بودند . ما ندانسته و نشناخته با محیط . تقاضای آپارتمان از این افراد را داشتیم . ببینید در تمام دنیا افراد خوب و بد پراکنده اند پس باید شش دانگ حواستان جمع باشد . انها 3 نفر بودند . گفتند بلی اپارتمان موجود است . ما را برای نشان دادن به جای پرتی بردند و چاقو یشان را در اوردند و تقاضای دلار داشتند . البته خوشبختانه ما هم 3 نفر بودیم . و و قتی با مقاومت ما روبرو شدند پا به فرار گذاشتند . و ما مستقیما به هتل مراجعه کردیم و اتاقی را کرایه به مبلغ 30 دلار 4 تخته کردیم به هتل رفتیم و به استراحت پرداختیم . و با محیط جدید اشنا شدیم . برای همین است که گفتم اگر به غروب افتاب نزدیک شدید حتما از هتل استفاده کنید گران تر است ولی مطمئن . ولی روز بعد در صبح روشن می توانید آپارتمانی را پیدا کنید . با سرویس کامل . دو خوابه با امکانات و 4 نفر حضور داشته باشید با شبی 15 دلار . . خوب دو ستان به علت اینکه خسته نشوید . دنباله داستان را به بعد از 13 نوروز به علت مسافرت موکول می کنم . پیشاپیش سال نو را و رسیدن بهار را به یکایک شما عزیزان تبریک می گویم امیدوارم سال خوبی داشته باشید .