با سلامی به گرمی افتاب:

از اینکه چند روزی تاخیر در پستم به وجود امد عذرخواهم . همانطور که دوستان اطلاع دارند این وبلاگ سفرنامه ای است به چند کشور که از اسیای میانه شروع شده وبه اروپای شرق و سپس به اسیای جنوب شرقی و خاورمیانه ادامه پیدا میکند پس لازم است دوستان گمی حوصله داشته باشند و سفرنامه را در قسمت های مختلف دنبال کنند . قبل از پرداختن به سفرنامه بلغارستان بد نیست برگردیم به دنباله سفر من به شمال کشور و ملاقات با اقای وکیل به نام اقا قدرت . در پست قبلی گفتم که اقا قدرت برای یک کار نون اب دار ما را به شمال کشور دعوت کرد بهتر است به پست قبلی برگردید :

من و دوستم اقا محمد که از مشاور املاکان مشهد بود پس از بررسی مدارک زمین موجود متوجه شدیم مدرک محکمه پسندی فروشنده ندارد فقط دارای یک قو لنامه با دو امضا .کسی باین قو لنامه مبلغ 4 ملیلرد به کسی در این مو قعیت پول پرداخت نمی کند .

لازم گفته شود اگر مدارک محکمی بود یک کمیسیون 50 ملیونی برای ما داشت ولی افسوس . خلاصه رفتن من به شهر امل اگر سود مالی در پیش نداشت ولی یک سود معنوی در پیش داشت . روزی که من شروع به نوشتن کردم اولین پیام تبریک از طرف جناب اقای عادل  واعظی دریافت داشتم . ایشان محرک راهم بودند وزمانی که من هیچ اطلاعی از وبلاگ نویسی نداشتم ایشان مشوق راهم بودند . ناگفته نماند با توجه به اینکه هیچ کدام از ما یک دیگر را نمی شناختیم ولی مهر یکدیگر را در قلبمان احساس می کردیم . خلاصه گاهی با تماس تلفنی از حال یک دیگر با خبر می شدیم . وقتی که به امل برای ان کار رفتم  به اقا قدرت گفتم که من یک دوست اینترنتی به نام اقا عادل دارم از قضا نامبرده گفت ایشان از هم کلاسی های من است سپس تلفن زدم و امدن خودم را به شهرستان امل اعلام داشتم و ایشان خو شحال پس از چند  دقیقه به ادرس یاد شده امدند . وقتی رسیدند از دیدن یکدیگر خوشحال شدیم وبه گفتگو نشستیم و برای فردا شب ما را دعوت به منزل کردند جای شما خالی شام مفصلی را تدارک دیده بودند که کمال تشکر را از ایشان دارم . برای فردای انر وزتدارک رفتن به جنگل در اطراف امل را چیدند که جای بسیار با صفایی بود و ناهار را در انجا تدارک چیده شد جای شما خالی جوجه کباب روی اتش . خیلی خوش گذشت . در جنگل که مشغول غذا خوردن بودیم پس از خوردن غذا پس مانده های غذا را اصولا برای حیوانات به گوشه ای می ریزیم از قضا اقا عادل طبق معمول چنین کردند  که ناگهان اقا مخمد مشهدی بنگاه دار مانند یک شیر غران فریاد زد چرا پس مانده های غذا را به جنگل می ریزید . جنگل کثیف می شود گفتیم محمد اقا استخوان برای خوردن حیوانات است ولی هر چه گفتیم فایده ای نداشت و روی حرف خودش ایستاد نه باید پس مانده های غذا جمع شود  خلاصه انها را که مقداری استخوان ونرمه نان و مقداری برنج بود برداشت ودر نایلونی کرد و در ماشین گذاشت و گفت این  پس مانده ها را باید به منزل ببرم .و در سطل اشغال بیندازم که این مسئله سوزه ای برای خنده ی خاضرین شد . خلاصه مادر چند روز توقفمان در امل بسیار خوش بودیم و مخصوصا دیدار دوست مجازی اینترنتی خودم اقای عادل واعظی که نویسنده بسیار حاذقی هستند . خوب دوستان برگردیم به داستان خودمان اولین قسمت سفر به بلغارستان :

در قسمت قبلی سفر ما در رومانی به پایان رسید . از رومانی بلیط اتوبوس را گرفتیم و به صوفیه پایتخت بلغارستان رسیدیم . در بین راه از مناظر زیبایی چشم انداز بود . جاده ها زیبا گاهی در مسر دریا و گاهی در مسیر طبیعت زیبا . حلاصه پس از پیمودن حدود 8 ساعتی به صوفیه رسیدیم . به هتلی برای اقامت انتخاب کردیم . هتل مناسبی بود در صوفیه هتل های با موقعیت های مختلفی وجود دارد 3 ستاره 4 ستاره 5ستاره با قیمت های متفاوت . خلاصه من و دوستم یک هتل 3 ستاره ای را انتخاب کردیم و روز اول به استراخت پرداختیم . روز دوم برای دیدن شهر زیبای صوفیه به خیابان های اطراف رفتیم چه شهر زیبایی . مردمان مهربانی . بهتر است کمی  در مورد موقعیت بلغارستان را برایتان تو ضیح دهم .

بلغارستان در جنوب شرقی اروپا پایتخت ان صوفیه .و مذهب رسمی انها مسیحی ارتدوکس .زبان رسمی انان بلغاری  که تا حدودی مردم ان کشور به زبان انگلیسی مسلط می باشند . 9 درصد مردم بلغارستان مسلمان . و پول رایج کشور لوا می باشد . پس از صوفیه پلودیو سومین شهر بزرگ بلغارستان بعد ار وارنا است .

وارنا بر کرانه دریای سیاه ودر نزدیکی دریا است . و بندر مهمی در بخش خاوری بلغار به شمار می اید.

در امد توریستی این شهر در فصل 3 ماه تابستان 3 برابر درامد نفتی ایران است .

اب و هوای بلغارستان . معتدل و سرد ودر زمستان همراه با بارش برف و تابستان های گرم .

تا حدودی از مو قعیت این کشور اگاه شدید . بهتر است در پست بعدی خودم از یکایک خاطراتم از شهر صوفیه و سپس وارنا را برایتان به اختصار تو ضیح خواهم داد . پست بعدی من و دنبله سفرنامه در مورخه 1991/4/12تعریف خواهم کرد . موفق باشید . بدرود